SMA 360° app voor volledige ondersteuning van de installateur

SMA wil het dagelijkse leven van de installateur zo gemakkelijk mogelijk maken. De nieuwe 360° app ondersteunt de installateur tijdens zijn verkoopgesprekken van zonnestroominstallaties, met de planning, het efficiënter inbedrijfstellen én nadien tijdens de servicefase. De app is onderdeel van de SMA 360° Professional Support, een uitgebreide ondersteuning aan de installateur in elke fase van zijn werkzaamheden. 

Installateurs hebben over het algemeen allemaal tijd tekort, begint Liesbeth Hermans van SMA. “Zeker in deze tijden waar de zonnestroominstallaties ongekend populair zijn. Voor de installateur is het belangrijk dat hij zijn werk zo efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Met de 360° app bieden wij hem ondersteuning op vrijwel alle vlakken in zijn dagelijkse werk. De app is dan ook ontwikkeld als een alles-in-een oplossing. Hij heeft met de app alles bij de hand wat hij nodig heeft, vanaf het adviesgesprek en het moment van verkoop tot aan de opleveren, het bieden van garantie en zelfs upselling, de verkoop van extra diensten of uitbreidingen. Geen enkel ander omvormermerk op de markt heeft een dergelijke allesomvattende app.”

Ontwerpen en overtuigen
Installateurs kunnen met de 360° app snel en eenvoudig ter plaatse bij de klant een verbruiksprofiel aanmaken en aantonen welke besparingen er kunnen gemaakt worden, legt Hermans uit. “Alle details (zoals de grootte van het dak, eventueel een elektrische wagen, een warmtepomp, enz.) worden verzameld om een zo optimaal mogelijke zonnestroominstallatie aan te bieden. Een installatie ontwerpen en klanten overtuigen was nog nooit zo gemakkelijk. In één klik kan de installateur de gegevens opladen in onze SMA Sunny Design planningstool om de installatie op kantoor verder te ontwerpen, de juiste componenten te selecteren, en vervolgens een professionele offerte op te maken en door te sturen naar de klant.”

Service
Ook bij de installatie biedt de 360° app volop ondersteuning. Hermans: “Ter plaatse kan de installateur via een QR code scan de inbedrijfstelling van de omvormer snel uitvoeren. En dankzij die QR code scan heeft hij ook meteen toegang tot de live gegevens van de omvormer voor een eventuele analyse. De inbedrijfstelling verloopt dus veel sneller. Online kan hij bovendien de installaties van al zijn klanten vanop afstand monitoren. Hij ziet in één oogopslag zijn installaties en heeft toegang tot alle energiegegevens van zijn klanten. Ook krijgt hij meldingen over nieuwe gebeurtenissen, zodat hij bij een eventuele foutmelding snel een eerste diagnose op afstand kan doen en kan overgaan tot de oplossing (via het service gedeelte van de app). Hij heeft gedetailleerde en stapsgewijze herstellingshandleidingen van de foutcodes bij de hand en kan steeds alle technische documentatie raadplegen. Ook dat bespaart weer tijd en zorgt ervoor dat hij de eindklant veel professioneler kan ondersteunen.”

De 360° app helpt de installateur om een professionele indruk te maken op zijn klanten, hij kan hen optimaal ondersteunen, wat resulteert in het genereren van meer omzet, resumeert Hermans. “Daarnaast kan hij in elke fase van zijn job sneller werken en heeft hij steeds een overzicht van al zijn installaties in één oogopslag. De app is per direct beschikbaar in verschillende talen (Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans) en wordt mettertijd steeds verder uitgebreid met nieuwe functionaliteiten. Zo zal het binnenkort ook mogelijk zijn om de service cases via de app op te volgen en de volledige inbedrijfstelling nog sneller en eenvoudiger uit te voeren.”

 

Voor meer informatie verwijzen wij u door naar SMAMeer informatie