Ontdek op Install Day de Wolters Kluwer interventie App

Installateurs en buitendienst medewerkers hoeven volgens Wolters Kluwer niet meer nodeloos met allerlei papieren documenten over straat om een interventie te kunnen doen aan een installatie of een levering door te voeren. De expert in gespecialiseerde informatie en technologische oplossingen presenteert tijdens de Install Day de ‘Wolters Kluwer interventie App ’. Kris Mues van Wolters Kluwer legt via een praktijkvoorbeeld uit wat de toegevoegde waarde is van deze app voor zowel de binnen- als buitendienstmedewerkers van een installatiebedrijf.

Veel installatiebedrijven hebben intussen al een ERP systeem als backoffice oplossing, zegt Kris. “Onze technische interventie-app stelt technische buitendienstmedewerkers in staat om info uit het Wolters Kluwer ERP systeem aangaande de interventie op de smartphone of (bij voorkeur) op de tablet op locatie te kunnen inzien. De technisch medewerker moet geen papieren documenten meer meenemen naar een interventie, maar kan alles via zijn mobiele toestel regelen. Opdrachten worden door de binnendienst in een planning gestoken en zijn voor de buitendienst zichtbaar in de app. Behalve de planning, ziet de technisch medewerker ook gedetailleerde info over de opdracht, bijvoorbeeld welke materialen benodigd zijn, de naam van de contactpersoon bij de interventie, enz.”

Urenregistratie en meer
De technische medewerker kan de opdracht ook naar eigen inzicht verrijken of wijzigen, vervolgt Kris. “Als het aantal artikelen bijvoorbeeld niet klopt of als er een andere contactpersoon aanwezig is, kan hij dat gemakkelijk in de app aanpassen. Anderzijds is het mogelijk de gewerkte uren te registeren, ook als de interventie langer duurt dan gepland. Daarnaast kan de technisch medewerker foto’s opladen van de begin- en eindsituatie en eventueel extra aanwijzingen plaatsen op de foto (een pijl) voor gedetailleerde informatie. Als de opdracht is afgerond, dan is het mogelijk om commentaar toe te voegen, verschijnt een overzicht van de verbruikte materialen en uren in beeld en kan de klant de opdracht digitaal aftekenen op de tablet. De opdracht wordt dan direct doorgestuurd naar het backoffice systeem waarna de factuur eenvoudig kan opgemaakt worden met alle documenten in bijlage in het ERP-systeem. Er gaat geen document meer verloren.”

Behalve de genoemde standaard functionaliteiten van de app, zijn er ook nog extra modules beschikbaar. Kris: “Zo is er een module die het toelaat om zelf via de tablet een order toe te voegen, bijvoorbeeld als een technisch medewerker een dringende oproep krijgt voor een interventie die niet in het systeem staat. Dan kan hij dat alsnog toevoegen via de tablet. Ook is er een extra module om een 6% btw attest, de checklist digitaal aan te maken en af te laten tekenen door de klant. En speciaal voor HVAC installateurs is er een module om attesten via de tablet op te stellen, die goedgekeurd zijn voor Vlaanderen, Wallonië en het Brussels Gewest. Zo hoeft de technisch medewerker geen voorgedrukte papieren documenten meer mee te nemen. Tot slot is er nog een module om rechtstreeks betalingen te kunnen aanvaarden via Bancontact.”

 

Voor meer informatie verwijzen wij u door naar Wolters KluwerMeer informatie